Thailand deel 2 en Maleisië - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Judith Scholte - WaarBenJij.nu Thailand deel 2 en Maleisië - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Judith Scholte - WaarBenJij.nu

Thailand deel 2 en Maleisië

Blijf op de hoogte en volg Judith

28 December 2014 | Maleisië, Malakka

Het is al weer een tijd geleden dat ik vertrokken ben maar de tijd vliegt hier. Sinds de vorige keer dat ik schreef ben ik naar de Thaise eilanden geweest, Koh Phi Phi en Koh Lanta. Het weer wasniet daverend in Koh Phi Phi dus daarom zijn we vrij snel daar weer verder getrokken. Koh Lanta was een puur paradijs. Na al het vele reizen waren we wel even toe aan een paar daagjes rustig aan doen dus de eerste dag ook lekker allen op het strand gezeten. Die dag was het nog wel vrij mooi weer met heel af en toe zelfs het zomnetje. We hebben daar ook een scooter gehuurd en zo het hele eiland over gecrossd! Heel leuk, en het National park was ook mooi om te zien. Na 4 dagen doorgetrokken naar Maleisië, het eiland Penang waar het erg regenachtig was. In Maleisië is nu de tijd van de Monsoen dus heel veel regen en met name aan de Oostkust zijn nu veel overstromingen. But don't worry, daar zit ik niet. De hoofdstad Kuala Lumpur ook bezocht, leuke stad en natuurlijk de Petronas towers bezocht. We zijn niet omhoog gegaan want dat kostte 80 Ringgit, wat gelijk staat aan 20 euro en dus ongeveer een week eten in Azië.. Momenteel zitten we in een heel gezellig hostel in Melaka, een klein stadje tussen Kuala Lumpur en Singapore. Leuke mensen en ook hier pakken we weer een beetje rust omdat het hoer niet extreem groot is. Over 2 dagen gaan we met de bus richting Singapore om daar oud en nieuw te vieren. Daar heb ik heel veel zin in want het schijnt ontzettend gaaf te zijn. Singapore is wel duur horen we van iedereen hier, dus dat wordtmaar instantnoodles inslaan.
Na Singapore gaan we weer terug naar Kuala Lumpur, waar Renske weer terug naar Nederland vliegt en ik door zal vliegen naar Vietnam!

Ik geniet echt met volle teugen want voor je het weet is het alweer voorbij.

Liefs en alvast een heel gelukkig nieuwjaar!

• 28 December 2014 - 05:28

Jolien:

Jeetje alweer in Maleisië, wat gaat de tijd toch snel.. Het was dus geen weer voor fullmoon party?
    Heel veel plezier in Singapore, maak er een spetterend einde van 2014 van!!
    Liefs

• 28 December 2014 - 11:15

Tjallie:

Lieve Juud,

Wij vinden het geweldig dat je het zo naar de zin hebt. Morgen alweer 4 weken weg, het gaat inderdaad snel. De overstromingen inMaleisie en Zuid-Thailand waren hier onderwerp in het nieuws. Tine belde er helemaal over of je er mee te makem had. Nou ik kon haar gelukkig geruststellen. We gaan nu op naar de jaarwisseling en genieten hier ook van de vakantie. Fijn om je verslag weer te lezen en nieuwe foto's te zien. Heel veel plezier nog samen en pas goed op jezelf en elkaar.
    Dikke kus van mama.

• 28 December 2014 - 22:28

Sjoukje:

Leuk te lezen, fijn dat je zo geniet! Blij weer over je te lezen na het nare nieuws van het verdwenen ✈. Fijne jaarwisseling

• 01 Januari 2015 - 23:22

Tine:

Lieve Judith,
    Wij willen je als eerste een gelukkig nieuwjaar wensen. Zondag hebben wij bij je ouders gegeten en foto.s gezien van je reis. Het zag er allemaal heel gezellig uit en wat goed dat je zo snel contacten maakt met mensen van verschillende nationaliteiten. Wat een rijkdom al die indrukken en fijn dat je het zo naar je zin hebt! Ik heb begrepen dat je over een paar dagen weer verder reist naar je volgende bestemming. Heb plezier en pas goed op jezelf. Groetjes van ons