Bangkok en Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Judith Scholte - WaarBenJij.nu Bangkok en Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Judith Scholte - WaarBenJij.nu

Bangkok en Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Judith

11 December 2014 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal!

Ik. Zit hier nu al10 dagen dus ik dacht laat ik ook eens een verhaaltje plaatsen. Lidy en ik kwamen dinsdag 2 december na een lange reis aan op Bangkok Airport. Even wachten op de tassen en die van Lidy was er al vrij snel. Mijn tas was helaas blijven steken in Guangzhou. We liepen naar de bagage service center waar ze ons om het adres van ons hostel vroegen. Aangezien we nog niks geboekt hadden hebben we daar ter plekke een hostel geboekt. Toen gingen we even in de stad in en hadden we onze eerste ervaring met het Thaise streetfood, Heerlijk!! 'S avonds vanwege de jetleg uitgegaan en de volgende dag hadden we meteen om 8 uur 's ochtends de Co van Kessel fietstocht inde planning. Weinig slaap en zo vroeg alle geuren van Chinatown waren een beetje misselijkmakend maar de rest was supertof. Mooie tempel bezocht met de grootste Buddha van Thailand en ook een flowermarket. Na de fietstocht zijn we nog naar de liggende Buddha geweest en haddn we 's avonds onze eerste tuktukrit naar een skybar. Perongeluk naar binnen gelopen zonder te betalen maar dat vond de serveerster niet erg dus hebben we daar nog een drankje gedaan. De volgende dag gingen we naar het Grand palace van de koning wat ook erg mooi was. 'S avonds ging nam Lidy de trein naar Chiang Mai en ging ik nog gezellig een drankje doen met Kyjan, een Nederlandse jongen uit het hostel. De volgende dag had ik een dagtocht naar Ayutthaya, een stadje met allemaal ruïnetempels wat erg indrukwekkend was. Het was 5 december dus de verjaardag van de koning (nee sinterklaas vieren ze hier niet). Met een clubje met wie ik naar Ayutthaya was en Kyjan hebben we het vuurwerk gekeken. Heel mooi! En daarna nog lekker wat drinken op de welbekende Kao San Road, het backpackersstraatje voor uitgaan. Zaterdag naar een winkelcentrum geweest om een nieuwe telefoonte kopen want degene die ik meehad was uit de selfiestok gevallen en deed het niet meer. Voor de mensendie me toen een berichtje hebben gestuurd en geen antwoord hebben gekregen, ik negeerde jullie niet maar kon niks meer zien op mijn mobiel ;) 's avonds naar de golden mount geweest om de zonsondergang te kijken die verte zoeken was vanwege de bewolking. 'S avonds kwam Renske aan en zijn we nog een drankje wezen doen. Zondag nog een dagje door de stad gelopen en naar Lumpini park geweest om 's avonds de nachtbus te pakken naar Chiang Mai. Deze eerste ervaring was niet de beste want de VIPbus die we hadden geboekt bleek een normale te zijn en we werden om half 5 ochtends gedropt bij een tankstation waar we geen andere keuze hadden dan een overprijstritje van 10 minuten voor 60 baht per persoon. Ook kwamen we erachter dat onze backpacks in het ruim zijn open gemaakt en doorzocht. Gelukkig niks ernstigs gestolen op mijn lege iPadhoes, ducktape en 3 net gekochte shirtjes in Bangkok na. Chiang Mai was erg mooi. Na nog een aantal uurtjes geslapen te hebben een fiets gehuurd en de tempels in het stadje bekeken. 'S avonds gestruind over de nightmarket en een Thaise ladyboyshow bekeken, super grappig. De dag erna naar dedierentuin geweest en ook nog de berg op naar een tempel met waanzinnig uitzicht over de stad. De volgende dag ook nog even gelopen en een drankje gedaan met Richard en Gemke die ik ook al in Bangkok was tegengekomen. Toen richting het busstation en ter plekke een bus geboekt. Deze ervaring was stukken beter dan de eerste en we hadden onze tassen mee in de bus. Just in case. Nu zijn we weer in Bangkok en waarschijnlijk gaan we zaterdag/zondag richting Krabi, in het zuiden.

• 11 December 2014 - 12:37

Caro:

Wat een avontuur Juud!
    Wel goed op jezelf passen hoor! Veel plezier!
    Xxx Caro

• 11 December 2014 - 13:05

Tjallie Kooistra:

LieveJuud,

Leuk om je verhalen te lezen en te horen dat je het naar je zin hebt. Je hebt al veel meegemaakt in een korte tijd. Ik hoop dat je verder nog veel moois zult zien en meemaken. Fijn dat Renske bij je is en jullie voorlopig samen verder reizen. Ik wens je heel veel plezier toe en pas goed op jezelf en elkaar. Geniet er van en goeie reis naar de eilanden. Wij maken ons op voor de Kerst en gaan zo de kerstboom opzetten. Wel een hele andere belevingswereld dan waar jij je nu in bevind, maar je kan nu eenmaal niet alles meemaken.
    Dikke knuffel van mama.

• 11 December 2014 - 17:47

Sjoukje:

Lieve Judith,

Leuk dat je al je belevenissen opschrijft, zo kunnen we je een beetje volgen. Je hebt al veel beleeft en volgens mij heb je het erg naar de zin! Fijn. Heel veel plezier en we volgen je! Enjoy!! Gr. Uit Akkrum

• 11 December 2014 - 22:26

Lieve Judith:

Wat een avontuur.
    Leuk om je ervaringen en belevenissen te volgen. Je geniet volop daar in het Thaise land zo te horen. Mooie dingen zien en er lekker van genieten. Pas goed op jezelf en en geniet er van! Groetjes van ons allemaal en we blijven je volgen ook op fb. Liefs Riemie.

• 28 December 2014 - 05:25

Jolien:

Leuk dat je zoveel mogelijk onderneemt.. Soms met een tegenslagje maar daar leer je ook weer van.. Koop je wel een slotje? Was je tas er weer snel? Geniet x